Înălţarea Domnului - pomenirea morţilor la Căueşti

După slujba din paraclisul "Tuturor Sfinţilor", pe care am săvârşit-o cu puţini credincioşi, am mers la cimitir, acolo unde ne aşteptau foarte mulţi oameni, enoriaşi şi alţi fii ai satului din Iaşi sau alte localităţi, întorşi pentru a cinsti memoria celor adormiţi, căci în această zi la Căueşti "se iese la morminte", adică se pomenesc morţii (un fel de pomenire generală a tuturor celor care se află îngropaţi în cimitirul satului şi nu numai). Părinţi, copii, fraţi, surori, fii şi fiice, soţi, soţii, toţi laolaltă vin pregătiţi cu pască, ouă roşii, vin şi alte bucate, aşteptând preotul să le "sfinţească" mormintele, pomenindu-i pe cei adormiţi printr-o ectenie , urmată de cântarea "Veşnica pomenire".  Anul acesta am început pomenirea la morminte în jurul orelor 11.00 şi am citit ultimul pomelnic în jurul orelor 15.00. O parte din pasca şi ouăle roşii donate de credincioşii prezenţi bisericii noastre vor fi împărţite, aşa cum am procedat în fiecare an, persoanelor defavorizate din cadrul Adăpostului de noapte al Primăriei Mun. Iaşi, de pe strada C.A. Rosetti. Hristos S-a Înălţat!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cuvânt la Naşterea Maicii Domnului - Sfânta Marie Mică

Icoanele praznicale așezate pe catapeteasmă

Petru Bîrsan - epitropul nostru drag ne-a parasit...1940-2011