Verginia Hutanu si-a dus jertfa ei la cer...

Nascuta in anul 1932, luna august, ziua 29, tanti Verginia, a fost o femeie careia viata i-a oferit si bune si mai putin bune; ramasa vaduva de cativa ani, a fost chemata la o inalta responsabilitate spirituala... aceea de a fi cea prin mainile careia painea se transorma in prescura ( prescornita satului fiind), iar mai apoi in Liturghie, in Trupul Dumnezeiescului Hristos! Prin mainile ei asprite de trecerea anilor, in ultimii cinci ani de zile de cand sunt preot al comunitatii din Cauesti, am primit jertfa spre sfintire! Trupul Lui Hristos, care salveaza suflete, le pescuieste inca din aceasta viata spre viata vesnica!
Tanti Verginia, cum ii spuneam eu, mi-a fost draga, si apropiata in acelasi timp. Am fost uimit de calitatea umorului incontestabil care facea parte din fiinta ei, de optimismul si bucuria de a ridiculiza in sens pozitiv viata, de calitatea ei de femeie simpla de la tara, dar cu inima de om duhovnicesc!
Cu o duminica inainte de moartea survenita, am avut-o printre noi la Sfanta Liturghie! Ne-am rugat impreuna si ... apoi ne-a parasit! 22 decembrie 2010, a fost ziua in care s-a mutat in vesnicie!
Am vrut sa ii transmit cateva cuvinte atunci cand am aflat ca era bolnava, plecata la copii, la Petrosani pentru tratament... nu am mai apucat... ii transmit acum: "Tanti Verginia, ne-ai fost draga, o prezenta mereu calda, odihnitoare; ne-ai incarcat cu optimism, ne-ai invatat sa iubim frumosul din viata... si apoi ai plecat in lumea Lui Hristos! El te-a chemat dupa o lunga suferinta prin care ai trecut dupa ce ai vazut moartea prezenta in familia dumitale... inima de sora si matusa nu ti-a mai rezistat... suferinta te-a slabit ... si ai plecat; ai plecat fara sa iti iei ramas bun de la noi! Dar imi dau seama ca ortodocsii adevarati nu isi iau ramas bun, pentru ca ei se reintalnesc, dupa moartea fizica... in LUMEA LUI HRISTOS! Acolo esti si matale, tanti Verginia... sa te rogi si pentru noi!

Comentarii

  1. Parinte, nepotii de la Petrosani iti multumesc pentru gandurile frumoase si sentimentele pe care le aveti fata de mamaita noastra.
    Dumnezeu sa va aibe in paza sa si sa va ajute in tot ceea ce realizati.
    Cu profund respect Cristinel si Gabriela

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Vă mulţumim pentru că ne scrieţi!
Părerea d-voastră contează pentru noi!

Postări populare de pe acest blog

Cuvânt la Naşterea Maicii Domnului - Sfânta Marie Mică

Icoanele praznicale așezate pe catapeteasmă

Petru Bîrsan - epitropul nostru drag ne-a parasit...1940-2011